Sunday, February 22, 2009

anak2 sedaraku...

kak ipar-kak ipar ku dtg smlm...tgk anak2 diorang yg bersekolah di sini...aduh...aku rasa mcm tak menjalankan tanggungjawab je...maklumlah...diorang hantar anak2 diorang dari johor ke sini, dgn harapan aku dan laki aku dpt tengok2 kan pembelpajaran diorang, maklumlah th nie nak SPM....mlm tadi aku tengok keputusan periksa T4, thn lepas...aduh, banyak juga yg gagal dan cukup2 mkn aje....risau juga...tu yg mak bapak nya datang..nak bg sokongan moral....
skrg nie, yg boleh buat, tengok keptusan periksa pertengahan thn diorang...kalau mcm tu jugak, laki aku kata, kuarkan diorang dr asrama, dan duduk rumah kitorang je, tiap2 minggu hantar ke tuisyen...risau jugak dgn add math, fizik, kimia, english pun x lulus....
takpela...aku ikut aje, mana baik utk diorang...aku pun risau juga kalau x bagus dlm SPM nanti, aku akan rasa bersalah...
skrg diorang dah balik dah...esok pun sekolah....so, begitu la hari ahad aku minggu nie...aduh...letih juga...tp x pe, org kata tetamu nie membawa rahmat...so, alhamdulillah....

4 comments:

  1. kalau si pira fail SPM..sikit pun aku tak rasa bersalah..haha

    ReplyDelete
  2. sbb nya ko x jaga dia, yg ni dah mak bapaknya mmg pesan kt aku, suruh tgk2 kan....dah la diorang jauh sana kt johor nun, aduh...

    ReplyDelete
  3. pergh umi.... jauh tuh dtg dr johor... tak per, kot dpt penangan cikgu umi nih, elok plak result dorang nanti...

    ReplyDelete
  4. tu la masalhnya...aku cikgu kat sekolah je..kat umah, aku jd makcik..hehehhe...

    ReplyDelete