Tuesday, February 17, 2009

hari pertama sekolah...

5 jan 2009 yg lalu, merupakan hari pertama Aki masuk darjah 1...fuh, byk betul cabarannya.... Aki x mcm budak2 lain, senang mesra dg rakan baru...maklumlah..anak bapak.... banjir, jgn cakap la.... aku kena tunggu dari pagi sampai ke petang....tpi aku gilir la dgn baba nya...sekolah agana pagi, aku tunggu..dan sekolah kebangsaan sebelah ptg, baba nya pulak yg tunggu...
kitorang pikir, takpela...hari pertama, sbb ramai parents amik cuti pun semata2 nak temankan anak2 diorang masuk djh 1....
masuk hari ke dua, mcm tu gak...menangis je.... sudahnya seminggu aku pun masuk sekolah sekali dgn dia....parents lain dah x tunggu, esp sekolah agama...aku la sorang2 yg dok ikut dia ke kantin...malu gak dgn ustazah nya..tp nak buat mcm mana...dah baba dia suruh tunggu, tunggu je lah....
skrg nie dah masuk 2 bulan...alhamdulillah...dah makin okay, cuma kekadang time rehat sekolah kebangsaan, masih lgi kena tengok...

3 comments:

  1. waahhh.... ko jadi student tertua lah kat sekolah agama tuh umi... hehee... anak aku plak, walaupun x nangis tp tak bercakap dgn sesape pun...

    ReplyDelete
  2. macam tu ke bila anak masuk sekolah..anak aku ni esok macam mana agak nye.

    ReplyDelete
  3. lain budak, lain perangai nya...tp skrg dia dah okay la..kekadang tu, kalau ayahnya dtg time rehat, dia pulak suruh ayahnya balik...hehehhe

    ReplyDelete