Sunday, February 22, 2009

hari sukan sekolah aku..

smlm merupakan hari sukan sekolah aku, thn nie buat kat stadium sultan suleiman....dah 2 thn buat kat sekolah, thn ni buat kat stadium pulak...

bukan apa, seronok sikit la coz padang besar...meriah sikit...cumanya dari segi kawalan, susah la sikit...tau2 jelah, budak2.....dengan gaduh nya lah, coupling nya lah..mcm2 lah...

tapi thn nie, mmg terasa betul la kepenatan mengendalikan sukan nie...mana taknya, dgn latihan rumah sukan la, sukantara la...dan yg paling letih tu, jaga budak2 kadet bomba ni berlatih setiap petang...buat latihan kawad kaki utk lintas hormat.

nk jga budak2 kadet nie, bukannya senang...sbb nya budak2 kadet aku nie terkenal dgn masalah disiplin (sebanhagiannya la)..nak buat mcm mana, aku jaga la mana yg termampu, apa yg diorang nak, aku bagi....

part yg best nya...setelah berpenat lelah berlatih, dgn bantuan jurulatih bomba (tk pada semua jurulatih yg dtg hari2), thn nie buat pertama kalinya sepanjang aku jadi guru penasihat kadet bomba SMKKJ, pasukan ini telah mendapat johan untuk kawad kaki badan2 beruniform...walaupun pg itu aku tlh menitiskan air mata kerana terlalu kecewa dgn sikap diorang sblm acara bermula....

apapun, tahniah kepada kadet2 semua, korang deserve dgn kerja keras yg dilakukan, terutama kepada ketua platun aku, walaupun girl..hmmm...kecik2 cili padi....


untuk rumah sukan aku pulak...hehehhe...seperti biasa la.. kitorang pertahankan kedudukan yg ke lima....hehehhe...tetap yg terakhir...dari dulu hingga kini....

2 comments:

  1. emosi betul...nangis-nangis..nasib baik menang.agaknye air mata tu yg buat menang tu.

    ReplyDelete
  2. heheheh...ko ingat aku nangis simpati? aku nangis sbb aku dah terlalu penat, dan pagi tu, alih2 benda yg sama berlaku, x de disiplin, so, dah x tahan, aku banjir je la....heheheh, mcm ko x tau aku nie...

    ReplyDelete