Wednesday, November 19, 2008

Kesibukan KL


2 hari lepas, aku lepak kat Hotel The Zon, ala...hotel di mana Datuk Siti buat pengumuman nak nikah beberapa thn yg lepas tu... Aku bukan sewa bilik kat situ, tp melawat ipar aku sekeluarga yg kebetulan berada di KL untuk berkursus... Hm, bukan susah sgt nak carik...kalau korang tau KLCC, dah senang la tu nak ke sana... jalan ke arah masjid KLCC tu, haa...dah nampak la signboard besar 'The Zon'...

Tapi, bukan tu yg aku nak cerita sebenarnya... petang tu, aku ke Pertama Kompleks...maklumlah, semenjak duduk Klang nie, jarang sekali ke KL, dah kebetulan kitorang kat The Zon tu, laki aku pun ajak ler ke Pertama, kononnya saje la jalan2 nak tengok kasut...

pergi tu, okay la...naik LRT dari Ampang Park turun kat Masjid Jamek...fuh...ramai giler orang berniaga sepanjang jalan dari Masjid Jamek tu, sampai la sepanjang2 jalan masjid india tu...pergh...larat x larat je la nak tengok barang2 yg ada.... perjalanan yg jauh dari masjid jamek ke Pertama, x de la rasa jauh sgt sbb sepanjang perjalanan tu, penuh org berniaga..so sambil berjalan, cuci mata...:)

Sampai Pertama, kitorang pun tengok2 la kasut yg ada kat situ...saje je tengok harga..bukannya nak beli pun.... dah habis tengok tu, g la Sogo yg terletak bersebelahan je ngan Pertama tu, minum2...fuh! minum kat SOGO...x kalah tu.... heheheh....

Jam pun dah menunjukkan jam 5.45 petang...kitorang pun nak balik la...kononnya nak kejar balik ke hotel sbb dah janji ngan budak2 nak bawak mandi swimming pool.... so kitorang pun plan nak naik teksi je...malas nak naik LRT, kononnya lambat...nak naik bas, x reti nak naik bas no berapa ... hehheheh..maklumlah, dah lama x lompat2 bas kat KL nie... so kitorang pun tunggu la teksi....

Yang menunggu punya la ramai... teksi pun x de yg nak berenti... so, kitorang pun decided utk jalan kaki balik ke hotel... pergh...cuba korang bayangkan...jalan kaki dari Pertama menuju ke KLCC......fuuhh....jauh giler.....



simpang nie, kira aku amik masa dah setengah jam la aku jalan.... masa tu dah pukul 6.30...org sibuk balik kerja....belakang aku tu, hotel Renaissance...


fuh, rasa macam tourist pun ada gak...hehehhe...sambil berjalan, amik gambar.... hehehhe...tapi di sebabkan kamera x bawak, so aku amik gambar pakai hp kamera je la....jadi la...sebagai bukti...

aku pun teruskan perjalanan, walaupun hujan.... bila nampak je bangunan KLCC, aku dah tau, destinasi yg dituju, makin hampir....walapun kaki dah sakit, hmm..belasah jelah....

sampai je hotel, dah pkl 7.00 mlm...hmm...x dapat gak la mandi swimming pool... tapi yg lucunya...terasa la kurus sikit badan sbb dah berjalan 10 km...hahahha.... tp mlm tu abg ipar belanja makan kat kedai thai...hahahah....sia2 jelah aku berjalan kaki tadi...kalori yg aku dah bakar td ptg...dengan sekelip mata je di ganti balik mlm tu gak....dengan masakan thai...hahhahha.....baru je ucap selamat tinggal pada lemak...mlm tu jugak dpt ucapan selamat datang kepada kalori....hehehe....



2 comments:

  1. Pergh, umi.. Jogging di petang hari di kota metropolitan tuh... Anak2 ko sekali ker??

    ReplyDelete
  2. hilang akal aku dibuatnya kalau ada askar2 tu ikut aku jog kat hutan konkrit tu... aku buat filem hindustan la...ngan laki aku je..dlm hujan2 renyai tu :)

    ReplyDelete