Thursday, March 5, 2009

Denggi oh Denggi!

sekarang nie kt kawasan perumahan aku, sibuk dgn kes denggi...aduh...dah jadi wabak..sbb nya 2 org dah meninggal, yg warded..berbelas orang..sampai cucu-cucu nenek sebelah umah aku tu pun kena masuk ICU...kesian betul..dah la kecik2 lagi...aku pun seriau jugek...mana taknya, jiran depan umah aku jugak salah satu tempat pembiakannya...tp dia dah dikenakan kompaun...hmm..skrg tgh renovate la umah dia tu...alhamdulillah...aku harap2 la takde ahli kuarga ku yg kena sampai denggi berdarah ni...tp laki aku ni, dah 3-4 kali demam dalam masa 2 bulan nie...2 minggu lepas dah kena berulang alik ke hospital..suspected denggi....minggu nie demam lagi....x tau la aku...doktor kata suspected denggi sbb platlet darah below 150....so dokt suruh minum air je banyak2....kejap okay..kejap demam...harap2 takde la sampai kena denggi berdarah tu....aku doa, agar semua nya sihat2....amin....

2 comments:

  1. umi, mcm2 lar wabak kat m'sia.. dgn cikukuya (aper ntah namanyer), skrg denggi plak... semoga semuanye dijauhkan Allah...

    ReplyDelete
  2. cuba2 le buatkan sup ketam untuk ur husband...
    i penah baca petua ni kat dalam paper... if its denggi.. Insyaallah platlet darah akan naik semula.

    ReplyDelete