Sunday, August 9, 2009

balik kampong...!

smlm aku baru balik dari kampong....tengok anak sedara aku kawin...sbnrnya malas nak balik sbb balik weekend je..x berbaloi rasanya..balik kejap sgt..tol lak dah mahal... tapi memikirkan nie anak ngah yg sulong, balik la gak...kena jaga hati sedara mara nie, terutama adik beradik...


penat gak la...hari jumaat nikah dan malam berinai, sabtu gie mengantar, ahad pulak majlis kat umah abang ngah esa....hui...letih jugak....


nie ada few gambar my nephew...tengok la pemilihan warnanya... nie masa gie mengantar ke umah org pompuan....tp aku lupa la nak amik satu gambar penting...papan tanda nama kampong bini anak sedara aku tu...johor nie akn biasa dgn nama parit kampong2 diaorang nie...


nama kampong bini dia...hehe...pelik...kampong parit wak kawek....korang mesti ingat aku memain, kan! tapi ini la realitinya...apapun..layan jelah gambar2 nie ye...







ni masa proses bayar tol..kalau kat johor, mmg la...mana2 lelaki nak kwain ngan pompuan johor, mesti kena bayar tol nie dulu....bukan sikit..banyak lak tu...tu yg kat tepi tu, sumer nak tumpang sekaki kutip tol...




panas nie menunggu pengantin bayar tol nie... kat belakang tu, pasukan kompang....dan kat depan nie sbnrnya ada pasukan silat...huh! acara nya hebat tapi tempat nya terhad...so, kitorang pun berebut la carik tempat duduk bawah kemah lepas tu....heheheh...






nie je gambar pengantin yg agak elok sikit..dah berasak2 tu, banyak la gambar yg goyang..

2 comments:

  1. wah...aku tak pernah tengok lagi kombinasi colour macam tu..berseri-seri.
    unik betul nama parit tu...

    ReplyDelete
  2. kalau ko gie johor nie, masih banyak lagi nama kampong yang pelik2...mula2 tu aku gelak gak sepanjang jalan balik umah mak mertua aku..

    ReplyDelete