Wednesday, September 2, 2009

aki x puasa...

smlm masa kat sekolah, dina telefon, mengadu yg abang nya nangis2...aku pun risau gak sbb dlm telefon dengar dia nangis giler2 la...x pernah dia mengamuk sampai mcm tu, then aku call esa to check it out..rupanya dia menangis sbb x nak puasa...huh! buat org pening je....

aku ingatkan x yah hnatar dia ke sekolah supaya dia blh puasa, rupanya kat umah lagi susah nak puasa sbb adik2 nya makan depan dia..mana x terliur mamat tu....
hari nie setelah penat pikir nak masak apa utk berbuka..inilah hasilnya....






ada gak la lauk2 lain utk makan ngan nasi..tp simple je la, lauk telur kicap dan sayur tumis je....biasa la org melayu..dah ada nasi nak ada gak makanan lain mcm mi sup ke..mi goreng ke...hehhehe....


dah tu mlm lepas terawikh, aku bawak budak2 gie beli kuih raya kat ngan umah aku tu...mak aku suruh belikan maruku dan kuih bangkit..org kampong order.... apa lagi..aku pun beli la gak...beli kuih popiah bunjut dan kacang2...esa suka makan..... hari nie x tau lagi nak buka apa...hmm..letih la kan, hari2 dok pikir, apa nak makan? kang masak cincai je...esa dan budak2 tu x nak makan lak....bila di tanya...sukati...tapi bila dah masak, x nak laka makan kalau x kena selera nya..huh! payah gini....

2 comments:

  1. alahai kesiannye la aki..
    wah...banyak kuih ko beli..dah bersiap sedia nak raya ni!

    ReplyDelete
  2. mana ada kuih lagi..bru kacang2...tu pun utk makan sendiri je...rumah aku mana ada org nak dtg raya...hehhehe...

    ReplyDelete