Saturday, July 18, 2009

a bad journey...

dah beberapa hari aku tak tulis blog, bukan apa...sibuk sangat...dengan exam week...even saturday pun ada kursus perkembangan staf...huh!

so, malas nak citer pasal sekolah..since today is holiday..weekend...kena la citer apa aktiviti yang dibuat pada hari cuti mcm nie ya.. :)



so, ni adalah breakfast aku yesterday morning.....heheh..jgn tertipu ya...bukan buat pun...aku goreng je..maklumlah, duduk di malaysia nie penuh dgn makanan2 halal...beli je yg frozen, bawak balik rumah..simpan. Agak2 rasa nak makan, goreng je...hehehhe..simple kan...memandangkan aku pun nak kejar ke kursus sekolah, aku goreng nie je yang sempat...

tengahari pulak, nielah lunch yg aku sempat masak...fuh...sedap betul....maklumlah...anak2 sedara aku balik dari asrama this weekend..kena la masak yg 'something' sikit....jatuhlah reputasi aku sebagai makcik kalau x masak yg grand2 nie...hehehhe...






amacam....terliur tak for those yang duduk overseas tu? hehehhe.... memandangkan dah lama x tulis blog..so hari nie aku upload gambar banyak sikit.....

petang pulak..aku decided bawak budak2 naik komuter...dah lama since hadif lahir..aku x bawak budak2 ni naik komuter...peh! tensen dan menyesal la rasanya....dah la menunggu sikit punye lama...sbb komuter delay.....dah dapat naik tu...fuh! macam sardin....aku dengan dokong hadif nya..bawak dina dan aki sambil diorang berpaut kat aku, takut terjatuh...berdiri lak di kelilingi indon...huh! mmg tensen la...plannya nak naik sampai subang dari stersen bukit badak....tp sampai pdg jawa aku dah x tahan, and we decided utk turun...lepas tu aku suruh aku esa fetch kitorang kat situ je.... selalu nya mmg mcm tu..aku bawak budak2 naik komuter, esa naik kereta tunggu kat sana je..so that balik nya naik kereta je...heheh...bijak x? tapi tu la....we picked on the wrong day to ride a commuter....







lepas esa amik tu...we decided to take the children for dinner...so, memandangkan nak balik cepat, kitorang pun makan kat kfc tepi federal highway tu....tengok budak2 tu mengadap makanan..punye la lapar...tapi aku dan esa x makan pun...x larat dah rasanya nak makan kfc nie...aku pulak, dah letih giler hanya dgn perjalanan 5 minit menaiki komuter....teruk sungguh rasanya...!

3 comments:

  1. mujur lah maknyer tuh ko umi, kira mantap lar utk anak2 berpaut.. buatnyer aku sure dah tergolek aku kat situ..

    ReplyDelete
  2. ko ni kan..letak gambar cucur badak...favorite aku tu...kena la aku gi cari resepi buat cucur badak lepas ni..kempunan pulak...

    ReplyDelete
  3. ammiada: alah shima, kalau ko tu berisi mcm aku, sure blh gak punye...
    sue : ti balik aku belikan ya!

    ReplyDelete