Thursday, July 9, 2009

masak ke?

Yesterday was so tiring... kelas dari pagi sampai ke petang... takde apa yg menarik berlaku smlm... as usual, smlm was thursday... so aku sekolah 2 alam, datang awal sikit, dan balik pun awal la sikit...pkl 4 aku dah balik... sementara tunggu aki balik dari sekolah pkl 6.20, aku ngan esa gi minum2 kat AEON bkt tinggi, lepas tu window shopping...hehhehe..dlm dok tengok2 tu, ada sale la pulak kat kedai baju Disney...hm..apa lagi, beli la baju utk aki, dina dan hadif...stok utk raya la kononnya...beli sikit2...takut kalau nak bantai beli masa puasa nanti, x de bajet la pulak...hehehhe...

Petang tu, memandangkan balik pun awal sikit dari biasa, aku decided utk masak for dinner... masak apa ye? penat gak pikir.... nak masak yg best2, renyah pulak... badan dah letih... hmm...belasah je lah.... so ini la dinner kitorang mlm smlm....


ni kari kambing, aku panaskan je.... baki lauk kenduri last saturday... :D






ni sayur favourite aku nie, sayur kobis tumis campur dgn brocolli sikit...




dan ini ikan cencaru goreng cecah dgn sambal kicap...peh!...tangkap leleh...hehhehe...




ini je la simple yg aku boleh pikir nak masak... sesekali masak, sedap gak....hehhehe..walaupun ikan jaket.

2 comments:

  1. itu dia masakan melayu dalam gambar..kekeke..tapi aku suka la gambar ikan dalam kuali tu!!

    ReplyDelete
  2. baru betul goreng sendiri...ori dlm kuali...

    ReplyDelete