Friday, July 3, 2009

Transformers, revenge of the fallen

Kelmarin, mak mertua aku balik dari umrah..alhamdulillah...diorang selamat balik, walaupun sblm tu, mak mertua aku tu sakit agak tenat juga sebulan yang lepas...tu yang tangguh g umrah, lambat sikit...aku ami cuti crk memandangkan diorang landing tengahari...dah la masa gi hari tu aku x anta, malas nak amik cuti..ni time balik, kena la gi menjemput...x sedap la kan...hehehhe :)


alang-alang dah amik cuti, petang tu aku ngan esa buat plan nak bawak aki dan dina tengok Transformers. Nak tonton hari weekend, fuh...ramai giler orang....so, amik kesempatan la time cuti nie...hehhehe... yang nak jadi cerita nya hari tu, mak bapak aku pun ikut tengok sama...tapi korang jgn salah faham, bukan mak bapak aku yg balik dari umrah tu yg ikut tenogk, tapi nie mak bapak aku sendiri..hehhehe....






fuh...memang best la tengok transformers nie...walaupun robot, diorang boleh mendatangkan kesan emosi kepada penonton (aku la tu...)..sampai dina tengok je aku...."mama nangis ke?"...aku pun cepat2 la cover....

tapi pesanan kepada korang semua, kalau x tau sejarah transfomers, i mean x pernah tengok kartun transformers sblm nie...hmm..baik buat research dulu, sape transformers nie....kalau x..alamat x faham la jalan ceritanya...buang karan je tengok dari mula sampai habis...contohnya macam bapak aku....just korang imagine, movie tu 2 jam 30 minit...alih2 bila keluar panggung je, boleh bapak aku cakap..." bapak x faham la cerita nie dari mula sampai habis!"..peh...macam mana aku nak terangkan ya.... tapi aku x leh nak salahkan bapak aku 100%, sbb nya bapak aku bukan nak sgt tengok wayang ni..cuma mak aku je...yg mcm teruja nak ikut bila aku bg tau yg aku nk bawak bebudak tengok citer nie... bapak aku pun layan je la... yelah..aku tau mak aku tu boring dudk je kat umah...kalau x de anak2 nak bawak jalan, x de lah gi memana..selain gie pasar, pejabat pos bayar bil dan balik kampung :)

Dah habis tengok wayang tu, cepat2 gie solat maghrib, sbb time tu dah pkl 8 mlm, hehehhe...tetiba perut lak rasa berkeroncong..so kitorang pun terus gie Black Canyon Restaurant, makan....








Tengok la aki dan dina tu...fuh..letih betul...aki tu tengah moody tu...mana x nya..mengamuk sbb dan letih...saje la cari pasal, nak makan tu la, nie la..nak aiskrim la...


Tenogk dina bila dapat makanan yang dia order...peh...mcm kebulur la rupanya... tapi bukan nya habis pun, dia suka order sbb dlm gambar canik..the truth, dia cuma makan sosej je.... (bayangkan apa jadi pada nasi goreng, ayam goreng dan telur goreng tu...????)

Dan ini la rupa aiskrim aki....cantik x? yg aku geram tu, bukannya apa..dah la mengamuk nak dapatkan aiskrim tu, alih2 bila dah dapat...whip cream kat atas tu, semua dia buang...yang tinggal aiskrim nya...dah la tu..x habis plak tu..aduh..tensen... last2 mak aku la perabih kan...hehehhe...tq mak....

so, moral of the story...kalau kuar ngan anak, jgn order utk kita...tunggu je budak2 tu makan..sbb sure x habis punye... bila diorang tak habis, dah tentu kita la yang terpaksa menghabiskan nya..jadi kalau perut kita dah penuh...sapa la yg akan habiskan ya?

2 comments:

  1. Bapak ko tengok transfomer!!!??? Sporting giler la bapak ko..
    Sedapnye makan!!! Ko lah yg menghabiskannye ye..hehehe..kalau aku bagi buku kalori pun belum tentu ko nak ikut kalau makanannye rupa gitu!!

    ReplyDelete
  2. bukan aku la yg habiskan..apara ko nie..sangka buruk je... atuknya makan sikit, neneknya mkn sikit...bapaknya mkln sikit...separuh lagi..tinggal mcm tu je...x larat nk habiskan.

    ReplyDelete