Sunday, July 5, 2009

gangster sekolah

Hari nie, sekolah aku didatangi ramai pelawat...hehehhe...bukannya orang datang nak melancong, tapi orang2 dari Jabatan Pelajaran Negeri Selangor dan Kementerian Pelajaran Malaysia yang datang....huh..famous sekolah aku, mana x nya..smlm dalam suratkhabar Mingguan Malaysia dan Sinar Harian, keluar berita seorang budak perempuan ditampar dan ditendang oleh guru sekolah...fuh! panas....
Masalahnya, aku pun pernah ajar budak tu dan kawan2 dia masa diorang Form 1...hmm...x leh nak cakap la...mmg payah kalau mak bapak terlalu manjakan anak dan bela anak walaupun dia tau anak dia mcm mana perangai nya...Bila tengok masalah budak2 sekolah nie tiap2 hari, aku dapat satu kesimpulan...dan aku nak kongsi jugak dgn korang...apa saje perangai anak kita, baik atau buruk, sebenarnya kita sbg mak bapak yg corakkan...diorang tu, represent kita sbnr nya...
Kita xleh nak salahkan guru atau pihak sekolah kalau anak kita (na'uzubillah hi min zaalik) nakal dan sbg nya... Kita sbg ibu bapa kenaaaa buat pemantaun penuh pada anak2 kita walau sesibuk mana kita mencari duit...Aku ni pun bercakap utk ingatkan diri aku juga...takut nak cakap pasal anak orang lelebih, lagipun anak2 aku pun kecik2 lagi...tu yg lagi gerun tu, dgn masalah sosial di kalangan budak2 sekolah skrg nie.
Berbalik pada masalah sekolah aku tadi...skrg nie, tunggu je lah keputusan perbincangan para pelawat yg dtg ke sekolah aku tu...Skrg nie diorang tgh meeting bersama pihak sekolah, PIBG dan juga semua pelajar dari kelas budak pompuan tu utk bagi keterangan...peh..kira mcm mahkamah la .... (ko patut ada kat sini Oan, tengok!) hehehehhe...

2 comments:

  1. wah..hebatnye cikgu tu tendang budak..budak tu memang habis melampau le ye sampai kena tendang macam tu? biasa le kalau kes-kes macam ni org memang salahkan cikgu aje. cuba suruh mak bapak tu ajar kat sekolah..baru tau!!

    ReplyDelete
  2. dik,ko tau x sape cikgu tu? cik mad yg andam aku jd pengantin dulu tu :), masalahnya dia x tendang pun, budak tu fitnah.

    ReplyDelete