Sunday, July 19, 2009

bola...bola..bola...

smlm pagi-pagi esa dah keluar, main bola...huh! dah lama gak dia x main...(actually, bukan lama pun, seminggu je)..., nampaknya aku kena la hantar budak2 tu gie tuisyen sendiri... dasat budak2 sekarang nie...darjah 1 dah kena hantar gie tuisyen..heheh.... bukan apa....aku hantar tuisyen pun, utk improve english la kononnya...
lepas hantar tu..aku pun cepat2 la balik rumah, gi kedai beli bahan basah utk masak tengahari...memandangkan anak2 sedara aku ada weekend nie, dan esa pun kejap lagi balik dari main bola..sure lapar punye....
mula2 tu, pening gak memikirkan, apa nak masak ya? last2 nie, la jadi nya....

aku beli 2 jenis ikan dan aku masak dua jenis masakan yang berbeza.... balik dari main bola...esa duduk kat meja makan je dia terus tanya...kenapa dua2 masakan adalah ikan? heheheh...aku pun senyum je lah.... pelik gak rasa nya kan.... masak dua jenis ikan dalam satu masa... last2 aku cover la dgn jawapan aku nie..."satu masakan is your favourite...dan satu lagi is mine.." bijak x? hehehhehehe....
tapi hari ni is another tiring day..mana x nya...anak2 sedara dari umah hujung tu, markas kat umah aku hari nie...rumah diorang repair sbb nya...ukar frame pintu bilik sbb dimakan dek anai2.... so abang aku export anak2 diorang ke sini...huh! letih gak la dikerjakan diorang....
apapun, as long as anak2 aku pun enjoy...belasah je la....

2 comments:

  1. wah..wah..ini namanya masak ikan dua rasa..hehehe.rajin sungguh..nak masak dia punye favorite jugak!

    ReplyDelete
  2. mesti a...aku suka masak lemak cili api nie..pantas dan tuntas...

    ReplyDelete